Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Gyakorlatok az egészséges életmódhoz

 

 

termeszetben.jpgLegújabb kutatások szerint, ha egészségesen élünk, életünket legalább 14 évvel meghosszabbíthatjuk. Az egészséges életmód könnyen betartható, ha oda figyelünk arra, hogy egészségesen táplálkozunk, naponta legalább félórát mozgunk, nem dohányozunk, és mérsékeljük az alkoholt. Ez részemről nem megoldhatatlan, mert alapból nem dohányzom, nem fogyasztok alkoholt vagy egyéb tudatmódosítót. Gyógyszert is csak nagyon indokolt esetben. Szívesebben gyógyítom magam gyógynövényekkel és akupresszúrás önkezeléssel. Hiszek továbbá a pozitív gondolkodás erejében. Ha felismerjük azokat a szokásainkat amelyek akadályozzák az egészségünk megőrzését, sőt ezeket a gyenge pontjainkat tudatosan leküzdjük, akkor örömmel tapasztalhatjuk azt, hogy napról napra jobban érezzük magunkat és egyre ritkábban kell orvoshoz fordulnunk. A rendszeres testmozgás nem csupán redukálja az elhízás és betegségek kialakulásának veszélyét, de kimondottan pozitív hatással van a szellemi-, érzelmi- és lelkiállapotunkra is..

Rendszeres testmozgás élettani hatásai
  • Redukálja a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség kialakulásnak rizikóját, csökkenti a magas vérnyomást, koleszterinszintet (pontosabban a rossz koleszterint, míg a jó koleszterint növeli). Javítja a szív és tüdő működését, a vérkeringést.
  • Méregteleníti a szervezetet és serkenti az anyagcserét.
  • Tanulmányok bizonyítják, hogy a rendszeres testmozgás jelentősen csökkenti a vastagbélrák kockázatát.
  • Karbantartja és erősíti az izomzatot, izületeket, csontokat. Javítja a testtartást, ezáltal megelőzi a gerincbántalmakat.
  • Segíti a zsír eloszlását a szervezetben. Zsírégető, segít a fogyásban és az optimális testsúly megtartásában.
  • A rendszeres testmozgás afrodizális hatású, ugyanis sportolás közben az agy endorfint termel, amely örömérzetet vált ki és serkenti a libidót. Továbbá növeli a teljesítőképességet, és persze egy csinos, fit alak önbizalmat ad.
  • Javítja a mindennapos egészséget, növeli az ellenálló képességet.
  • Serkenti a kognitív agyműködést. Lassítja a korral járó memóriaromlást és a szürkeállomány térfogatának csökkenését.
  • Javítja az állóképességet, kitartást, koncentrálást, energiát biztosít az élet/munka feladatainak ellátásához. Jó stressz-levezető.
  • Jó közérzetet biztosít. Továbbá hangulatjavító, segít depresszión, szorongáson, de még az alvásban és álmatlanságon is.
 

Cikkek

Takarítás és egyéb házimunka, mint zsírégetés

2012.05.13

 

Tornagyakorlatok

2012.05.13

 

Személyre szabott program

2012.05.13

 
 

 

Profilkép



Archívum

Naptár
<< Szeptember / 2019 >>


Statisztika

Online: 2
Összes: 183662
Hónap: 1152
Nap: 39